Tuesday, October 4, 2016

Novy Mir

Normal human feelings were cultivated by theaters and literature (Ostrovsky 2015:31). Buku terbaru yang aku beli, yang aku pikir sangat sesuai dengan jiwa aku tajuknya The Invention of Russia. Aku beli 14 September 2016 tuhari lepas beli kemeja and khakis slim fit untuk aku yang semakin membesar. Lepas balik dari Satun masa Raya Haji tuhari.. then lepas 15 September... aku rasa sungguh penat. Mungkin banyak main emosi kot dalam waktu-waktu itu. Dalam pada main emosi.. aku ok pulak.. apapun yang penting dalam beremosi kerja mesti jalan...

Ini punya posting lama dah.. tapi aku keluarkan hari ini. sekarang di office member, beliau kasihan dengan aku sebab bila habis tempoh jawatan aku kena naik semula office atas. Malangnya, aku tak ada budget untuk beli laptop.. Alhamdulillah ada yang sudi bantu. Beliau ada jawatan, tapi tak guna office bawah. Aku cukup bersyukur.

Yang aku perasan kini, kita always dibantu oleh yang tak disangka akan membantu.. Yang diharapkan membantu seringkali tampil dengan kata-kata sesalan dan hinaan... Begitulah.. Tapi tak kecil hati walau sedikit.. ada gak kecil hati.. tapi seboleh mungkin aku tak melayan perasaan tu.

Btw ini hari sudah 4 Oktober 2016. Aku kena start pulun. Macam biasa bila start pulun.. memang lebih beremosi.. sebab aku paksa diri untuk bekerja.. aku paksa otak aku berfikir.

Malam ini juga aku mesti swim.. dah lama aku tak swim.. Aku doa Allah permudahkan.. Thesis ini aku nak siapkan dari kulit ke kulit.. no compromise.. lantak le apa nak jadi.. So that aku hantar kat SV akhir bulan 10 ni dengan lengkap...

Apa lagi ye aku nak cerita.. aku ada menda sikit aku tak puas hati dengan seorang rakan. Tapi itulah, aku rasa berdiam lebih baik dari berkata-kata. Ini hari beliau bagitau eksiden.. I believe ia minor.. Alhamdulillah takde apa-apa.

Aku tak tahu apa nak cerita.. cuma sekarang ni aku macam agak emosi.. agak marah.. agak terkilan.. camna nak cakap yer.. nak luah tapi aku tak boleh luah... ini aku rasa macam nyanyi nak tarik note tinggi.. or yang orang panggil belting.. tapi tak sampai.. atau mungkin sampai.. tapi malang tak sedap.. camna yer.. entahlah.

Aku rasa aku kena work out on my thesis dulu.. buat juga novel.. Hahaha.. aku tak bagitau lagi kat sini.. eh.. dah ke lom ek? Rasa macam lom.. tapi rasanya dah.. aku currently tulis novel gak.. entahlah.. aku pun tak tau apa yang aku buat.. harapan aku nak jadi kaya.,.. nak kaya banyak... sebab nak bantu diri sendiri and bantu family and those yang really important in my life...

Tulis novel buat aku rasa lebih calm... 

2 comments: