Saturday, October 22, 2016

Feroze Gandhi

Adoi lupa tadi.. dalam Ostrovsky (2015:74).. two Russian sociologists cakap Soviet society masa era Perestroika resembled a man who was walking backward into the future.. fixated the past...

Ah ha.. ni yang aku terpikir.. agaknya itu ler the main contributor kalau kita busy membetulkan masa lalu.. arrr main contributor of the disintegration of USSR.. sampai legacy Russian Empire era Tsar tu musnah.. tapi still Russia besar.. tapi tak sebesar dahulu...

Tapi Russia ok je kot sekarang.. susah le nak bawak diri bila kita ni besar sangat.. hahaha.. aku gemuk sekarang.. entahlah.. macam tak boleh je nak buat apa dengan badan ni selagi tak habis PhD ini.

Aku hampir give up tuhari... tapi entahlah.. harung sajalah. Aku usaha dah nak pikir PhD itu mudah... tapi siyesly.. aku rasa susah.. bosanlah nak tipu diri sendiri.. mungkin untuk orang lain senang.. tapi aku susah...

Ada gak manusia-manusia bangsat lagi bodoh yang kata or berpersepsi yang PhD senang.. ohya come on lah.. meh suruh ko swim.. boleh tak kau swim??? Hahahaahaaa.. Menda yang senang untuk orang lain tak semestinya mudah untuk kita or sipolan yang lain..

Macam negara gak.. kenapa yang sana tu senang mendemokrasi yang sana tu degil mendemokrasi or pura-pura mendemokrasi??? kenapa???

Kenapa ada yang mahadegilnya tak mau mendemokrasi sampai tak mau mendemokrasi sampai muncul dengan saying.. kita demokrasi dengan acuan sendiri or demokrasi terpimpin???

Arghhh bosan!!! Oh BTW Feroze Gandhi was a spouse of Indira Gandhi... Indira was a daughter of Nehru.. nama Gandhi tu takde kena mengena dengan Mahatma Gandhi.. Arghhh

No comments:

Post a Comment