Saturday, October 22, 2016

Komsomol

Suka aku dengan perkataan itu. Maksudnya.. the Young Communist Party League... Buku the Invention of Russia (Ostrovsky 2015) ni sangat mengujakan aku baca.... Bercerita pasal Glastnost & Perestroika.. and antara yang paling best ada satu part ni... cerita pasal COUP.

Yes.. when we talk about coup... kalau zaman dulu-dulu... nak coup sure kena rampas stesen TV.. tapi sekarang nak coup macam payah kot... Yeah.. Aku tak nampak cemana nak coup.. mungkin gak masa zaman media sosial ni lagi mudah nak coup.. Kita tunggu dan lihat sajalah..

Semalam aku modify problem statement.. mak oiii payah gila.. nasib baik colleague aku dok depan aku.. paksa aku buat...  

Apa lagi aku nak cerita.. ni aku kat opis.... sedang mengharapkan keajaiban supaya aku boleh siap modify menda-menda yang supervisor aku suruh modify.

Entahlah.. ni pasal buku tu.. banyak gila.. aku rasa aku share kat post yang kendian lah kot.. Ohya.. lepas few meetings.. baru aku tau yang aku nye Bahasa Melayu.. I mean aku nye penulisan memang buruk.. patutlah masa UPSR Darjah 6 aku dapat B...

Sebab tu lah aku tak dapat masuk Mozek.. Sekolah Muzaffar Syah... AKu dulu teringin sangat nak masuk sekolah tu... sebab atas bukit.. ingat lagi.. dari atas tu.. leh nampak Bandau Hilir... Bilalah nak dapat naik atas tu lagi.. Gayat gila dulu naik sekolah tu.. hahaha.. Yeah still remember... sebab nak jengok kakak and abang aku...

Ohya.. pasal Mozak.. aku ingat dia nye taman... dalam taman tu ada kolam.. dalam kolam ada lotus..apa itu lotus??? Ni.. bunga teratai.. cantik gila... pastu ada bunga matahari besau... Pastu aku tersangat ingat yang Emak dengan beraninya patahkan bunga matahari.. jadi separuh... bawak balik rumah.. then Emak semai bunga matahari dan tumbuhlah pokok bunga matahari yang sangat cantik dan besau kat depan rumah...

Pastu, bila visit balik ke Mozek.. Sudah ada notice saying.. jangan patahkan pokok di taman sekolah.. hahahaha.. Yeah.. itulah Emak... Rindu sangat kat Emak.. tadi beliau called.

Oklah.. aku buat kijer.. 

No comments:

Post a Comment