Wednesday, October 5, 2016

Exclusive

Aku masih ingat, one of my friends.... tak pasti sama ada beliau really care pasal aku??? adakah beliau sangat concern tentang aku??? apapun aku consider beliau sebagai rakan yang baik... beliau marah dengan Sipolan yang beliau anggap menganiayai aku... Beliau cakap... "I hate the way that person messed with your head... such a bully!!"

Tapi mungkin ada orang tak tahu yang dirinya seorang pembuli sampailah dirinya dibuli oleh kehidupannya sendiri... 

Malam ini aku buat a big step... Aku buat solat hajat... selama ini aku buat solat hajat supaya kehidupan Sang Pembuli itu semakin bagus.. semakin baik... rezeki melimpah ruah...

Tapi tadi aku buat solat hajat.. sekiranya benar Sipolan who has been perceived sebagai pembuli ini telah sekian lama benar-benar menganiayai aku.. (masih aku bersangka baik... mungkin beliau tidak sedar tingkah lakunya sebenarnya menganiyai orang lain)... Maka aku mohon pada Allah.... berikanlah balasan yang setimpal yang sewajar-wajarnya... Aku mohon pada Allah semoga dia sedar bahawa dia telah menganiayai aku sekian lama.... Aku mohon pada Allah... jauhkan aku dari dirinya...

Yang aku sedar... hubungan aku dengan sang pembuli bagaikan Demang Lebar Daun dengan Sri Maharaja Sang Sapurba Paduka Sri Trimurti Tri Buana......

Simplified... bagaikan hamba dengan raja... bagaikan yang diperintah dengan pemerintah... bagaikan rakyat yang pathetic ditadbir oleh kerajaan yang despotic.

Rakyat ini banyak waktu cuba merevolusi... cuba memberontak... cuba menunjuk rasa,,, tapi kesekian kali sentiasa berjaya dipatahkan.. malah esteem dan sendi jiwa dipunah-ranapkan. Yang menarik.. kepatuhan.. ketaatan... kesetiaan diperolehi dengan gula-gula yang sangat minimum... cukup dengan secubit janji yang pasti dingkari... yeah lip service only.

Semacam Mesir... merevolusi.. mendemokrasi.. menyah-demokrasi... nasib aku semacam rakyat Mesir. Terusan dibuli... terusan dimanipulasi... terusan dibeli dengan sedikit janji yang pasti takkan ditepati.

No comments:

Post a Comment