Friday, February 16, 2018

Torndirrup

Nonalup.. Kojanup.. and quite a number of names yang ujungnya "UP." Rasanya sebab nama the aborigines lah. Macam kat US pun cenggitu gak.. banyak nama natives untuk pekan-pekan, sungai, gunung dan bandau.

Aku nak berkisah lagi betapa sonoknya aku dengan trip ini.. and for me ianya terlalu berjaya sebab kami drive.. aku and Cik Pid geganti drive.. That's what we love doing.. drive and berenti kat mana kami suka.. Memang kitorang especially aku sangat perasan yang kami memang free spirit people.. kami tak suka terikat dengan jadual bila dalam trip.. 

Yelah.. kije ada jadual.. semayang ada waktunya.. gaji pun berjadual.. maka pleaselah once dalam idop ada menda yang takde jadual.. Maka itulah trip yang ini.. sekali lagi.. xde itinerary.. 

Yeah, please say no to itinerary trip!! Yuck.. aku memang takleh blah dengan trip beritinerary.. Atau keterlaluan nak pegi tempat yang orang lain pergi.. or popular.. Kita pergi tempat yang orang lain kureng pergi.. Huhu.. Memang tak kuasa aku.. 

Sebelum road trip Perth-Albany ni... amat tak kuasa sebab tiap kali check kat YouTube balik-balik Fremantle Market and the Prison sebelahnya...  Hehe.. tuhari kami pegi gak tapi tak masuk Prison tu and tak benti kat fremantle Market.. cukup syarat amek gambau je.. 

Huhuhu.. By tbe way kan.. kali ni memang aku tak wat homework apa pun.. yang aku tau.. aku kena lalu City Center.. pastu gi Fremantle jap sebab nak tau kenapa orang Mesia sure lepak sana.. and yang pasti aku nak pergi Albany.. 

Aku pun tak wat homework pasal Albany.. cumanya.. bila aku nengok peta Ostolia Barat.. aku just nak drive lalu pantai dari Perth ke Albany.. tu je.. Aku just nak drive and nikmati pemandangan.. takde nak masuk museum bagai.. tak.. 

Tapi tulah.. rupanya bila sampai Albany.. MasyaAllah.. indahnya..  aku rasa dia macam Cape Code kat US kot.. tapi ni jaih lebih cun!!!!!

Pasir putih tepi pantai... Ombak saling berkejaran... Kau lari aku mengejar.... Ha inilah baru betul-betul putih and laut betul-betul biru.

No comments:

Post a Comment