Monday, February 19, 2018

Boyanup

Bengang tul.. aku dah tulis panjang kot tadi.. tapi terdelete.. kim betul!!!!

Aku just nak cerita nasib the Aborigines jer.. sebab tu hari nampak diorang kat Fremantle.. yang tu pompuan.. rasanya mixed.. mixed pun mungkin sebab hasil perhubungan yang tak elok dengan omputih kot.. tapi cantiklah dia ni rupa macam Cathy Freeman jagoan 400m Olympic Sydney 2000. Tapi tulah terjerit-jerit in public and tak terurus. 

Then, lelaki pulak.. kat Albany.. few of them.. ada sorang ni aku jalan sebelah.. mak aii.. bau semerbak arak.. kuat nau baunya.. pastu nampak lah gak remaja lelakinya.. yang aku rasa merek tu keciciran...

Satu hal bila orang putih datang Ostolia.. diorang introduced arak to them.. maka sampai sekarang jadi kaki botol.. maka population diorang pun dwindled lah.

Tak sure diorang kena tak chicken pox macam native Americans and Caribbeans.. Senang hidup omputih ni.. takyah nak perang sangat nak takluki Amerika dulu.. Native mati sebab sakit je.. yg Ostolia ni Aborigines lemH sebab mabuk selalu...

Aduhai dah nak kul 12.. Aku ni kang nak gi DTempat.. nak renew membership.. pejam mata jelah demi kesihatan.


Ini dari atas Stony Hill.. yang semenanjung tu.. itu Vancouver Peninsula. Across it is Albany.. cantik betul pemandangan dari atas ni.. Tu sebab kita ni tak cukup sebenaunya just tengok picture yang orang amek kat IG or tengok video YouTube.. memang kena pergi menyaksikan dengan mata kepala sendiri.. Rindu betul rasanya.
Yang ni ha kat Fremantle.. Aku sebenaunya macam malas nak ke Fremantle.. tapi jalan punya jalan sampai plak.. Mak oii.. cantik.. berhadapan Indian Ocean.. Ini dapat ler amek gambau Rumah Api... Cantik plak warnanya.. macam leh wat tema baju raya tahun ni.

No comments:

Post a Comment