Monday, February 26, 2018

Carut

Aku terjaga tadi.. Emak pukul ayah.. tah dengan apa.. pastu ayah terjaga and menjerit.. Ini exactly macam yang Cik Pid cerita scriptnya.. ulang tayang.. Aku cakap kat ayah.. "eh ayah ni janganlah..." pastu dia balas "Ayah tau camna cara nak buat emak awak diam..." aku pun senyap jelah.. tapi that incident jugaklah yang buat Cik Pid taknak bermalam lagi... Kepala aku tengkuk belakang tu macam tegang je uratnya... 

Aku rasa aku mampu maki seseorang.. salah seorang yang aku terasa ingin sangat mahu maki ialah my own supervisor... Itu apa yang aku rasa sekarang.. nak kata apa terpulang.. salah ke or berdosa ke.. itu terpulanglah.. ada berani.. buatlah phd dengan dia....

Aku dah takde masa untuk tesis yang berkualiti.. and aku pun dah buat banyak untuk dia.. apa lagi yang dia nak dari aku.. Lagipun.. me being a very independent person.. yang memang takde nak mengharap apa.. aku memang tak hadap and tak kelapaq dengan janji-janji dia nak bawak aku pergi conference oversea.. then jalan-jalan Spain.. Netherlands and lepak kat hotel 5 bintang..
 
Tak taulah... aku sangat respek orang.. tak kira ko tua ke muda.. and sangat susah membenci.. aku sangat menghargai dan sangat ingat segala budi baik orang pada aku... tapi bila bab halang aku spend masa dengan mak aku or family aku... Ini memang buat aku marah... Yang ko pandai plak tiap tahun pergi oversea jalan sakan satu family.. yang aku ni nak balik kampung seminggu sekali sekarang ni pun jadi payah sebab menanggung beban akibat Phd aku yang tak pernah bagus dek mata kau... Ini memang buat aku sakit hati.. 

Aku pun tak paham nak bagus camna lagi.. sebab dari sudut ilmu... Aku tak dapat input apa pun.. Aku nak interview.. ko takde nak guide pun... ada ke ko rekemenkan contacts ko yang hebat-hebat tu? memang salah aku.. aku bukan student terbaik or terhebat.. tapi semua aku buat sendiri... yang ko tahu... bila dapat kerja aku.. ko keji.. tu saja.. aku bosan.

Aku nak viva segera... tu je yang aku nak... tapi kenapa kau tangguh-tangguh lagi???? Aku nak bawak mak aku berubat!!! Aku nak spend more time with my emak!!!! Pundek.. susah sangat ke ko nak paham??? Lima tahun aku tersiksa... macam-macam dah jadik kat aku... Ko nak kualiti apa lagi?


Ini on the way to Perth.. stesen minyak je ni... cashier yang jaga malam tu Indian from Kerala.. Dia studied IT kat Curtin University... Dia dok dengan family... abang dia ada beli umah kat Perth.. so dia ulang alik dari pekan kecik ni yang rasanya dalam 45 menit. Rasanya mamat tu macam dah dapat PR.. Even, mak dia pun dah duduk sama dengan diorang. Aku rasa macam nak migrate je ke Perth ni... I love the climate.. walhal summer tapi sojuk.. Ingat nak travel lagi ke Perth.. nak mengenal lebih lanjut Perth ni... Pastu masa ronda-ronda tu.. aku and Cik Pid berangan ni nak bawak Emak & Ayah jenjalan Perth... sewa umah.. duduk dalam 10 hari.. fuhh indahnya... 

No comments:

Post a Comment