Wednesday, February 21, 2018

D'Tempat

Semalam aku berjaya swim 17 laps. Lepas swim betul-betul aku rasa sangat lega lepas years yang aku rasa tak best langsung rasa badan ni. Aku nye azam lepas OZ trip is to reduce weight and getting fit. Walaupun aku plan untuk tu lepas viva.. tapi aku takleh menunggu dah. Aku nye badan dah terlalu berat and gemuk. Very unhealthy. Aku kena buat comeback... huhuhu.

Aku rasa aku akan boleh integrate exercise dalam daily life aku cam aku integrate semayang and baca Quran. Sebab sekarang ni solat and baca Quran tu aku tak rasa lagi sebagai menyusahkan or burden. Aku rasa biasa saja... Aku pun percaya bila aku sentiasa excercise.. sure ada impacts besar yang datang... Untuk tu, aku renew membership kat D'Tempat.. aku tray gak tuhari pegi swim kat Paroi and S2.. tapi memang aku rasa geli. lagipun kat public pool, aku tak betul-betul rasa happy sebab sentiasa rasa geli.. sebab kotor.. and dalam masa yang sama makan duit minyak yang lebih sebab Paroi agak jauh... so do S2.. so, better aku bayau lebih kat D'Tempat tapi selesa and sangat dekat dengan rumah.

Aku hari-hari doa ni.. semoga Allah percepat dan permudahkan road to graduation.. and dalam masa yang sama Emak makin lama makin sihat.... pastu aku mohon Allah makin perhebatkan kewangan aku.. family aku.. and rakan-rakan terdekat aku...

One thing yang aku sangat happy sekarang ni.. makin lama rasa jeles and dengki makin menghapus dalam jiwa.. huhuhu.. I don't mind seeing ada people lebih berjaya... lebih kaya... lebih ensem.. semuanya pada aku sangat ok.. itu salah satu menda yang aku dapat dalam life la.. Aku yakin tu sebab aku integrate solat and baca Quran.. and tuhari ada gak aku try Puasa Nabi Daud tu..So, kali ni integrate exercise.. maka sure akan complement or.. improvekan lagi aku nye jiwa and lagi improvekan aku nye fizikal.. haah.. aku doa sekali aku awet muda and betul-betul bertenaga seperti orang muda. huhu.. Nak jalan serata dunia kan.. so, kenalah semuanya bagus.

No comments:

Post a Comment