Friday, February 16, 2018

Donnybrook

Mak aii sonok nak mampus trip aku kali ni.. Memang this is me.. Aku betul-betul treat trip Ostolia Barat macam ronda-ronda naik keter. Ini trip selatan Ostolia Barat to be specific. Day 1 sampai Perth International Airport tu aku and kakak aku, Cik Pid dilanda petaka... 

Kimak hanjing lahabau lahanat aku and Cik Pid kena tahan 2 jam kot sebab kami mencurigakan.. aku takde pun pakai kepiah macam kat KLIA..tapi masih derang pelik. Derang interrogate memacam. Tanya duit bawak berapa... nanti kang dok mana.. kenapa lepak 2 hari je.. pastu kat mana nak pegi kat area Perth ni.. Pastu pelik kenapa dalam 2 hari ni sampai nak ke Albany.. Aku punya bengang sampai aku marah le.. Aku kata kitorang ni just normal tourists who want to waste money in your country.. lahabau sangat. Orang lain semua dah blah.. makanya kami yg naik kapal terbang Air Asia penerbangangan hapa tah aku tak ingat.. maka kamilah yg last sekali kuau. 

Cik Pid kata.. dia ok je kena soal sebab pegawai BORDER FORCE tu ensem. Aku tengok biasa je.. tinggi macam pokok kelapa laut kat Serkam Pantai jer.. muka plak macam kena langgar berozer... 

Haha.. Cilanat.. Kitorang kuar dari airport border force office dalam kul 7.30.. walhal touch down tadi kul 5.30 rasanya. 

Pastu kitorang berak.. Aku dah lama ko tak jumpa jamban calit.. and op kos dah lama tak berak calit.. eh.. sebelum tu aku semayang dulu.. Subuh gitteew.. Rupanya banyak dah airport dalam dunia ni provide tempat mayang.. muslim frenly derang sekang... lepas subuh and Dhuha.. class kan.. Dhuha di Perth.. terus aku berak.. memang tak tahan.. first time istinja calit sejak bertahun since balik dari Philadelphia.. 

Selama ni gi negara-negara Buddha pun takde gak konsep jamban calit.. negeri omputih je cenggini.. jijik banget.. pastu kitorang pun hamek ler kete yang aku dah booking kira-kira sebulan lepas.. mula gi kaunter, pastu terus gi amek keter kat parking no. 1.. hahaha.. bukan calang-calang.. cumanya masa aku book online tu katanya Hyundai Accent.. tapi bila dapat.. nak eksen memang langsung takleh.. macam Naza Suria... yuck macam keter seseorang di fakulti.. damn.. suew gila rasa bila pagi yang indah di Perth teringat mamat hanj tu... huhuhu.. to be continued.

Macam Gunung Datuk kat Rembau tu kan? Tapi yang bezanya ialah keliling ada lautan yang membiru bersih and vegetations yang renek macam pokok-pokok bonsai... Syukur banget... Tak pernah terpikir dapat jejak kaki ke sini.
Comel kete ni, mula-mula hampa.. tapi lepas tu rasa bangga.. dengan kete sekecik ni.. dapat gak jalan jauh.

No comments:

Post a Comment