Sunday, February 18, 2018

Ghostwriting

Aku kena menulis... Lately aku nye SV dok suruh aku tulis articles.. Sudah 5 article aku tulis.. Aku seriously penat dan bosan tulis menda tu semua. Aku kena rehat barulah leh tulis. Otherwise memang tah hapa-hapalah yang aku tulis.

Aku sebenaunya ada mixed feelings. Ada rasa marah, bengang, tak puas hati.. tapi at the same time aku bersyukur sebab aku ni macam SV aku percaya untuk menulis... cuma tulah.. jadi penulis hantu.

Tapi yang tak best ni aku jadi a ghost writer for a politician. Aku suspect SV aku dapat contract tulis blog entries untuk sorang menteri ni sempena PRU-14 ni.. tapi dia sub-con kan kije-kije nulis tu kat aku.. 

Inilah cara orang politik.. nak blognya nampak ilmiah.. tanak nampak bodoh macam certain menteri.. maka dia hire professionals.. Tapi aku ni tak dapat apa bayaran.. entahlah mungkin ada cara lain SV aku tu compensate aku kelak..

Experience yang paling terkini ni.. nyebabkan aku makin meluat dengan politics & politicians.. and even aku bosan dengan dunia akademik.. yang aku rasa penuh kepuraan..

Aku teringin nak jadi professor.. tapi bila cenggini payahnya.. aku jadi malas.. pada aku aekarang paling penting ialah habis PhD.. Viva dengan segera.. 

Lepas PhD pun.. aku tak kuasa nak bersemangat segala macam certain people sampai nak mengubah dunia... aku just nak ubah cara handle dunia... kalau ada orang yang terinspirasi.. nak ngikut.. boleh jer.. kalau tak terinspirasi pun tak ngapa.. mudah je.

Nak ubah dunia.. make it a better place.. entahlah,, tak payah nak buat article kuar sok kabau and jadik glamer masuk TV or jadi instafamous or segala kimak mak nenek tu pun boleh...

Senang jer.. Jangan buang sampah merata-rata.. kalau boleh sort sampah untuk recycle.. baca banyak buku.. and selalulah cuci toilet rumah anda.. tu jer..  

Lepas tu aku nak rilek-rilek je... Ya Allah aku dah ngantuk sangat.. esok lah aku sambung.


Kesian kangaroo yang usianya masih remaja...Nak tau kangaroo banyak kat certain area tu.. senang jer... kawasan landai.. jalan lurus pastu bau bangkai...  Kami jumpa gak kangaroo idop baru lintas jalan.. tapi tak sempat nak amek picture.. maka bila jumpa bangkai kangaroo yang baru meninggal ni, maka aku pun berentikan kereta.. amek picture.. konon sebagai barang bukti kami memang dah jejak Australia walaupun duduk dua hari dua malam sahaja!!!!!
Masa mula-mula terbaca kampung nama MANJIMUP tu terkekek kekek aku and kakak aku ketawa.. sebab bunyi nyer macam mandi junub. Gambau atas tu on the way balik Perth from Albany.. Gambau yang ni plak on the way pergi Albany dari Perth... Aku suka Australia.. rasa macam nak migrate sana jer. 

No comments:

Post a Comment