Wednesday, August 30, 2017

Cape Town

Ini buat aku mau sangat ke Cape Town... Oh tadi aku pikir-pikir.. tuhari macam-macam angan-angan aku... aku pikir nak beli kete baru lepas habis belajau... pastu nak beli umah.. tapi bila pikirin lagi... aku percaya better aku keep my life simple.. teruskan life secara sederhana... simpan duit untuk pergi haji before 45... still go for budget travel... bukannya travel yang pakai banyak duit tu.. make sure tak commit dengan apa-apa hutang.. macam credit card ker.. sebab yang aku sedau sekang.. makin lama life aku makin ok bila aku takde nak commit to any hutang-hutang baru.. macam beli handphone berhutang or shopping sakan using credit card... ada saja extra walaupun tak banyak... 

Not saying berhutang ni buruk sangat.. or kita tak boleh bangkit bila berhutang... negara pun berhutang.. even Saudi pun nak mintak hutang dengan IMF.. tapi tulah.. aku rasa kalau aku berhutang.. banyak menda aku tak boleh nak pursue.. macam travel.. yes.. aku rasa aku kena relax.. kena berjimat cermat seboleh mungkin.. 

Aku rasa kena relax lah.. 


No comments:

Post a Comment