Monday, May 1, 2017

92 pages

Aku baru nak masuk tido. Seharian aku buat keje. Rasanya dah sampai page 104. 2nd draft for 1st Chap sudah siap. Pagenya 92. Mintak diterima as is. Aku buat kek semalam. Kak Ja nya besdey. Tapi besdeynya dah lepas. Patut ni hari kena balik kampung bawak kek tu balik. Tapi tak tau lah kang mampu tak aku drive. Ni terlalu ngantuk. Oh harini aku puasa. Masa tengah sem break ni aku nak pulun habis-habisan. Nak sangat cepat grad. Aku nak membaiki and membina kehidupan. Selalu aku membayangkan. Pernah dulu aku begini masa tu tengah buat master. Cuma waktu tu tak siksa macam sekarang. Dulu full time, takde hutang, parents pun masih muda. Tapi sayang, bila mula serve UiTM dalam tahun 2007 tu aku buat decision yang berisiko tinggi. Aku mencuba perkara yang aku tak minat. Tak nyesal, cuma mengimbas kembali. Apapun banyak gak yang aku belajar. Cumanya I learned the hard way. Takpe gak sebab aku sangat percaya itu semua cara Allah membantu aku. Bila difikir, rupanya banyak kepahitan yang aku dah telan. Tapi bukan ker ubat memang rasanya pahit. Alhamdulillah, lagi satu tak rasa sangat pahitnya sebab aku tak play victim. Boleh je nak lihat diri sebagai mangsa. Tapi tak syoklah camtu. Merasakan diri sebagai mangsa leads kita holding grudge. Itu tak tak membahagiakan. Grudgy buat kita makin lemah. Lagipun memang nature aku. Sangat berlapang dada. Ngantuk gila. Tido dulu.

No comments:

Post a Comment