Thursday, March 2, 2017

The Darkness of Dedakism

Aku dalam meeting.. boring dok dalam meeting.. semua ni duniawi.. yang penting aku nak beskal jap lagi.. huhuhu.. semalam tak jadi jumpa Tok Mas kat Japerun Lendu.. bengang aku.. pastu petang jumla Tok Supervisor.. 

Lepas tu aku gi Bukit Unggul jumpa member lama Drexel dulu... Aku makan mi goreng dengan lamb chop.. Mak aii lepas tu leh rasa macam darah naik.. 

Oh atas tu tajuk research or buku kot.. kalau aku larat lah nak buat.. As aku mentioned many times.. aku just nak life yang simple.. tapi kaya.. berharta... kah kah kah kah.. easy life man...

Very serene aku tengok tempat ni siap ada man-made waterfall.. nampak agak natural.. tak macam tak macam waterfall kat junction Leboh Air Keroh and Jalan Bukit Baru yang opposite Jabatan Kastam Melaka tu.. itu antara legacy Tan Sri Ali Rustam yang menyakit mata.. tapi sekarang aku macam dah boleh tolerate.. sebab pembinaan waterfall itu menyerlahkan ciri-ciri kekampungan.. and you know what.. Melaka dengan ciri-ciri kekampungan Melayu berpisah tiada.. So, that ugly man-made waterfall of Melaka is ok.,.. itu tinggalan sejarah.. itu adalah kenangan.
Emak temani aku ngecat pagau.. comel banget.. Hari Ahad lepas.. ni aku memodify entry ni.. sekang 4 March 2017
Inilah pintu pagau yang aku cat.. bertahun weh tak bercat.. tuhari warna hitam.. pagau ni Ayah yang bina.. dulu aku benci betul dengan pagau yang Ayah buat.. tah hapa-hapa.. tapi sekarang aku sangat appreciate.. dulu siap rasa the pagau was an embarrassment.. 
Inilah pemandangan kat RnR kat luar Luang Prabang.. belakang RnR is the airport.. patung warna biru ni aku tak tau apa kejadahnya and apa kesignifikanannya.. BTW bahagian KESIGNIFIKANAN KAJIAN belum lagi aku buat... Tok SV leh ingat.. memang betul orang tua tu punya ingatan memang luar biasa.. dia leh ingat mana yang aku lom buat lagi.. mana yang dia lom check lagi.. stresses but blessed having him as my main SV.

Aku makan shrimp.. agak sedap.. tapi nak nelan tu payah gak.. mula siap pikir nak buat perangai macam 20 tahun dulu kat US.. makan katok aka non-halal chicken/beef.. tapi aku pikir.. aku kat Laos ni 5 hari jer.. berbaloi ke.. penat je aku semayang.. buat sunat Taubat segala.... maka aku bersabau jelah...

Minah dua pekerja restaurant tu sangat baik.. siap kasik aku charge hanphone kat tepi tu... huhuhu.. Aku rasa sebab aku handsome.. kalau takde rupa paras yang menarik sure mereka tanak layan... huhuhu.. Aku minum air Mila immitation.. not bad... sedap.. minuman coklat tersebutlah yang memberikan aku tenaga dan semangat untuk selanjutnya menjelajah naik motor kat area luar Luang Prabang tuhari...

No comments:

Post a Comment