Monday, March 6, 2017

Personafication of Power

Aku berjaya gak mula menulis artikel.. tapi memang kura-kura gila... Ini pun kira aku cuba compromise with the quality... maksudnya asalkan ada.. 

Camtulah nak ikut konsep "asalkan ada" itu pun rasa deritanya bukan kepalang.

Ini just completed the first paragraph... more to go.. Ya Allah.. bilalah nak submit.

Tu tengahari 5 March.. sekarang ni sudah pukul 2.31 am 6 March...

Lega.. Intro sudah siap.... sekarang sudah masuk isi.. Bila intro sudah siap tadi.. aku memang dah rasa lega.. sudah nampak jalannya.

Tadi tengok pic diri sendiri masa gathering semalam.. siyes gemuk.. memang alarming.. Makanya aku berazam.. mulai ni hari start makan roti tak sedap dengan buah jer.. pastu memang takde air manis kecuali milo kosong.. tu pun kena reduce camca.. letak dalam 2 sudu je ok kot.. Kalau nak makan telur... Telur kena rebus pastu buang kuning... nasik memang takleh sentuh langsung.. fast food memang takleh terpikir...

huhu.. mampu ke aku???

Harap takdelah gerangan manusia yang akan kasik-kasik statement yang meruntuhkan semangat aku.. sebab salu ada jer... kesian rasa diri dan hati ni... 

Life.. macam roda.. semalam aku kaya... sok ko plak lagi kaya... hari ni aku gemuk.. tak mustahil esok lusa perut ko membusung... 

Hari ni ko tak paham kenapa aku leh hidup tak makan nasik.... takkan nak tunggu Allah kasik ko buncit baru ko leh paham??? 

Cubalah EMPATHIZE dulu sebelum berkata-kata. 

Ini tak... mulut cabul.. yang lagi tak best.. berbangga jadi mulut cabul... konon straightforward.. konon honest.. konon tak suka menipu....

Malas aku nak pikir and berjauh hati.. asalkan puak-puak begini rasa happy dengan diri mereka... cukuplah... 

Yang aku tau.. ikut pengalaman sendiri gak... mulut cabul ni merencat rezeki... pastu orang keililing pun lari...

Tak pikir ke.. bermulut cabul ni.. bukan saja orang yang sakit hati marah.. Allah pun marah... 

2 comments: