Wednesday, April 5, 2017

Moderator

Alhamdulillah.. Syukur......

Awal aku bangun tadi....

Ni tengah tunggu azan Subuh habis berkumandang...

Hening betul rasa pagi ni...

Azan dan selesai...

Bangun pagi... jantung aku berdegup kencang... aku mimpi... aku tak ingat detailsnya... Cuma aku rasa sebak... pastu rasa macam nak bunuh diri... aku tidur malam tadi.. sebenaunya pagi.. tak Isyak.. so, aku bergegas ler mandi pastu solat... then solat Isyak.. pastu baca Quran... Memang magic... the moment baca Bismillah... terus saja aku lega..

To be frank.. latetly memang aku been thinking about suicidal... aku rasa banyak sangat cabaran.. aku penat.. aku letih... aku tak tau pada sapa nak ngadu.... tapi memang aku always lah ngadu pada Allah... tu jelah tempat aku bergantung harap.

Bukan manusia kat keliling tak baik.. bukan mereka tak bagus.. tapi mereka ada limitation.. ada had sampai mana mereka boleh mendengar..

Lagipun.. being me.. aku rasa keluarga.. rakan-rakan... perlu aku yang kuat... and through my experience... aku yang lemah or nampak lemah was less appreciated.

Maka, it's TINO... there is no option... kena kuat.

Semalam... aku dapat news yang tak berapa aku suka... a day before yesterday plak aku balik kampung sekejap.. that was Monday.. sebab Emak pagi-pagi dah bersiap.. katanya menunggu aku balik nak bawak beliau ke Jasin... Ayah called bagitau tentang itu dalam pukul 10 lebih sikit... masa tu aku about to start a lecture.. Aduh... kerana tak mau Emak kecewa.. aku balik kampung kejap..

Aku balik kul 12.00.. sampai kampung pukul 1 lebih... then kul 2.30 aku balik ke Seremban... Sempat gak sampai kampus kul 4.00.. ada kelas... Walaupun ke sana ke mari.. Alhamdulillah berjaya gak aku progresskan isi borang 52 yang rumit tu and progresskan thesis...

Semalam.... aku dapat news yang aku kurang suka.. and dapat gak happy news.. aku kena jadi moderator kat Parliament... untuk a session... ada 3 panelist.. yang best YB Nurul Izzah is one of them.

Malam... aku kuar dinner dengan two colleagues and Dr. Nidzam.. he came all the way from Bangi to see me... Aku terlalu happy semalam.. Mulanya sangat malas nak pergi.. sebab aku penat and banyak menda nak buat... tapi aku kuatkan hati pergi gak... Alhamdulillah macam-macam tips and info aku dapat dari beliau and the other two colleagues..

Tapi dalam pada tu... ada gak menda yang buat aku ralat dan sedih jadi... Takpelah... begitulah adat kehidupan...

Aku kena tidur kejap ni... pukul 8.00 jap lagi ada kelas... tapi ni pun dah pukul 6.50... kul 3.00 petang karang kena plak jumpa supervisor kat UKM.

Aku kepenatan... tapi life kena diteruskan... aku tak tabah... aku just pakai redah.

Oh.. aku dah habis baca Surah Al-Anbiya'. So, dah juzuk 16 or 17.. x sure yang mana... Aku happy.. Semoga aku dapat lalui semua ini. 

No comments:

Post a Comment