Monday, September 5, 2016

The Pursuit of Happiness

Sungguh aku tak tahan tengok movie ni. Bagaimana mau hidup dalam situasi sebegini. Hari Sabtu aku pergi bengkel. Malam sebelum aku berjaga sampai pukul 5 worked on my project and updated my thesis. Aku tak larat mau ke bengkel. Penat... tapi aku gagahkan juga diri, sudah bayar RM150 di UTM Space. Seorang rakan seakan marah sebab aku rugi tak join dari pagi. Beliau memang begitu, suka focus on rugi berbanding my effort yang push juga diri untuk ke sana. Alhamdulillah banyak juga yang aku dapat. The best gain was the confidence. Aku diconfirmedkan yang apa yang aku buat selama pursuit the project itu benar. I am on the right track. Petang dari KL aku ke Bangi, attended an open house by my second supervisor. Itu sempena Hari Raya Puasa and Haji. In future ini boleh jadi trend. Open house non-stop dari Raya Puasa ke Raya Haji. Lepas open house aku ke Dutamas, lepak dengan member-member yang pernah rapat dengan aku masa aku kat PPP. Lepas dinner and a Thai movie yang banyak cerita tentang amulet, kami impulsively naik Genting. Aku drove. That was a good one. Lepak kat Starbucks.. 20 degree celsius. Dah lama tak rasa suhu sejuk. Itu antara perkar yang buat aku sangat happy. Aku ada saja rakan-rakan yang aku consider mereka as bff tapi lately aku semakin tidak merasakan gelagat mereka sebagai bff. Aku takde issue dengan mereka yang ada antara sudah kawan sejak sekolah menengah. Kenal dari 1989. Cuma makin lama aku rasa sikap dan values yang mereka embraced too different... aku hanya diikat dengan mereka kerana sentimen kenegerian... aku pernah jarak diri dari rakan-rakan PPP ini kerana sentimen negeri suatu ketika dulu. Tapi kali ini aku try lakukan sesuatu berbeda.. Open myself untuk jumpa different crowd.. Aku cuba hang out dengan mereka... Man.. resultnya memang hebat! Aku jadi happy.. takde tekanan at all.. takde cakap tentang menda-menda yang serabut otak.. takde yang nak menunjuk-nunjuk walhal mereka boleh tunjuk-tunjuk.. best gila.. this are the people yang aku nak lepak with.. bukan jenis yang rewind kisah lama tak habis.. takde kisah tak puas hati dengan orang sana or orang sini... takde kisah nak laga-laga orang itu dengan orang ini. Yang paling best naik Genting and lepak dengan mereka yang sangat tak berkira. Alhamdulillah aku digerakkan Tuhan untuk open myself.. masa untuk luaskan jajahan and horizon.. kenal ramai orang.. buat perkara baru.. perkara tak disangka.  Tak kata member yang sekian lama dengan aku tu tak bagus.. or tak kawan lagi.. tapi pada aku kena jarakkan sikit.. biar mereka reda dari kemelut dalaman mereka. Once merek ok.. kembali saja. Esok dah mula kelas.. lecture kul 4.00. Ohya, aku berazam untuk pikir perkara elok dan buat menda happy saja.. tak mau pikir yang bukan-bukan.. orang sekitar.. kalau mau pikir yang buruk teruskan.. maaf aku terpaksa fokus pada diri sendiri.. hahaha. Nacissistic. Harap betul ejaan.. jadi begitu sebab tak mau vibes negative affect aku yang walau kuat tapi ada waktu terinfluenced oleh perssekitaran. Nak tido. Ohya, weekend ni tak balik kampung. Sampai Sendayan waktu Subuh Ahad pagi. Lepas solat aku terus terbongkang. Pikir gak nak jalan kul 7 pagi... tapi badan memang tak mampu.

No comments:

Post a Comment