Tuesday, September 6, 2016

Satun

Pukul 3.20am aku sampai kampung. Kat dapur bau busuk.. sampah kat dalam tong sampah tu tak berbuang. Memang there's no way for me balik seminggu sekali.. memang kena balik dalam seminggu dua kali.. takpelah. Aku terima sajalah itu tugas aku... cerita pasal lain lah. Tadi aku berjaya siapkan lecture notes.. I mean slides dari chap 1 to chap 4. Takpelah aku buat jelah gak since aku a resource person for that subject. Agak bengang gak sebab aku beri kebebasan untuk colleagues develop notes sendiri based on the syllabus. Tapi mereka masih harap aku as a resource person untuk buat.. apa penghalang diorang untuk develop pun aku tak pasti. Takpelah.. aku anggap saja mereka kurang mahir or kurang pakar dalam that area.. lagipun aku boleh siapkan cepat. Cuma agak ralat.. mereka tahu aku sedang busy pursue PhD.. kepala otak aku banyak nak pikir hal lain... tapi terlalu nak bergantung.. mereka bukan jenis yang ada initiative sendiri dan tak memikirkan apa yang boleh mereka contribute.. berkira.. always pikir apa yang mereka patut dapat banding apa yang boleg mereka sumbangkan.. tapi takpe.. aku lihat itu sebagai opportunity untuk aku update.. recap balik pengetahuan aku... bolehlah.. berjaya gak aku positivize situasi... tadi dalam kereta otw balik dari kampus ke kampung.. aku nangis.. kena nangis.. ada orang pikir nangis tak dapat ubah apa-apa.. buang masa nangis.. rugi air mata.. tapi aku beza pandangan.. nangis dapat ubah.. dapat melegakan perasaan. Nangis is good. Nangis tidak lemahkan aku.. tak juga kuatkan aku.. tapi dapat neutralizekan emosi aku.. sure kalau ada yang terbaca curhat aku ni.. cakap aku keterlaluan share di sini.. tapi buat bagaimana lagi? Share dengan real people.. aku end up terima kecaman. Salah ke being expressive? Argh.. lega dah. Memang kena luahkan.. walaupun bukan dengan manusia.. sekadar tulis kat sini.. walaupun analog.. cakap sorang-sorang.. the best past.. kalau kita cakap sorang-sorang.. orang kata kita gila.. tapi kalau kita tulis dalam diary.. or tulis kat blog.. orang boleh terima.. so, here I am.. mencurah rasa di sini.

No comments:

Post a Comment