Friday, September 2, 2016

Harbinger

Harbin.. ini a city kat Machuria.. nama sekarang aku tak ingat. Jap, jom google.. yeah betul.. a capital city of Heilongjiang. Aku bosanlah. Aku terlalu banyak perkara nak dibuat, tapi aku tak tahu nak buat macam mana. Kat opis... seriously rasa mahu naik ke tingkat lapan.. then terjun dari level tu biar jatuh kat parking lot bawah tu. Bila aku mati mungkin orang sekeliling baru sedar betapa peritnya life aku... Entahlah nak kuat macam mana lagi? Mahu bertahan untuk apa? Nak sabar apa lagi?

Pagi tadi dapat video kat WhatsApp UFO. Excited gila aku.. nampak macam real. Elok kot aliens datang kat bumi and invade the Earth. Tu hari tengok cerita yang ada satu character by Samuel L. Jackson... An IT tycoon yang percaya bahawa humans are parasites. Kan.. bila pikir memang.. Bumi sebagai the host dihuni oleh manusia yang yang jadi parasit. Makanya.. urbanized areas tu macam kurap kat kulit ek.. kesian bumi.. gatal tu. Bila pikir betul lah.. relationship antara manusia dengan bumi bukan symbiotic.. 

Aku bengang.. buku aku hilang.. Morris, I. 2010. Why The West Rules – For Now. New York: Picador. Aku puas carik kat Opis.. tak jumpa.. siyes pelik.

Tadi aku being interviewed by ada a group of masscom students. Aku jadi meluat dengan mereka ni. Lepas ni memang aku tak mahu lagi diinterviewed students dari faculty tu. Seriously.. entahlah.. mungkin aku yang terlebih sensitive kot.

Mana agaknya buku tu... Aku sayang buku tu.. 

No comments:

Post a Comment