Thursday, September 1, 2016

Simpang

Rumah Mak Ngah Izzah.. Emak pernah duduk rumah besar tu. Cantik gila. Patut di preserve. Aku masih di kampung. Malas nak balik Seremban.

Ini dari tepi belakang...
Tinggal pintu pagar.. Mak sedara aku.. Dak Busu dah jual rumah Nenek. Sedih... Kalau aku banyak duit memang aku beli rumah nenek.. Mak cakap Beliau start duduk rumah Nenek dengan Ayah sejak tahun 1962.. So.. 1962 sampai 1980.. 18 tahun.. lama kan? Dak Long SPM dah kat rumah baru.. Aku ingat Dak Long suruh aku tengokkan belah rambut dia.. Kena assymetric! Kalau tidak dia akan bukak balik rambut. Dak Long dengan Jitot cantik gila masa kecik-kecik. Sekarang both are in 50s. 
Satu lagi tinggalan..  pokok kaktus.. ini lama ni... aku suka tengok kaktus ni masa kecik-kecik.. Masa dulu aku teringin sangat nak keluar dari kampung tu dan pergi jauh.. tapi sekarang.. aku lah yang sentiasa ada kat kampung tu... 
Selain kaktus.. pokok nyior ini satu lagi tinggalan rumah Nenek dan family kami... belah kanan ada garrage.. pastu tersadai kereta Volkswagen Beetle. Damn.. kan best kalau Ayah jaga betul dan still ada..  Emak dulu kereta FIAT.. pastu Mak Lang beli, pastu Mak Ngah pulak beli dari Mak Lang.. sekarang history.. tensen betul aku,.. aku suka gila kete fiat tu.

No comments:

Post a Comment