Thursday, June 1, 2017

Colombo

Aku takleh wat apa hari ni.. Hari ni aku dok sedih sebab harini dapat tau 6 orang lagi colleagues naik pangkat.. paling best yang naik pangkat tu sorang darinya is mantan anak murid aku sendiri. Ha ha ha... rasa big time loser.. tak habis semalamnya kisah.. ini hari muncul pula berita cenggini. 

Apapun inilah yang dikatakan berita gembira untuk orang lain jadi berita sedih untuk diri sindiri. Samping tu ada sorang yang naik pangkat ni memang plak aku nyampah. Fuh dabik dada la dia nanti. 

So, mixed feelings.. and buat aku down lil bit... nak kemas umah pun jadik sekerat.. segalanya serba tak kena.. aku seolah hilang dah 'touch' buat keje cepat tu. Nak kata aku tak jeles.. aku jeles.. nak kata aku tak ralat memang rasa ralat.. 

Aku mikir aku akan naik pangkat guna PhD.. tapi tulah.. sebenarnya kalau aku apply.. memang leh dapat.. masalahnya diri sendiri.. lagi pun ni nak PRU-14. Aku malas sangat isi borang.. dah isi tuhari tapi setengah jalan sebab ia affect focus aku dengan PhD.. 

Dalam pada pasti naik pangkat using PhD.. aku plak risau.. bilanyer grad??? Ya Allah.. Memang aku rasa loser.. kali ni memang rasa loser yang melampau. 

Apapun ini aku sedang tangani emosi aku ni.. aku yakin lepas bersihkan umah.. emosi aku bakalan angat elok.. aku patutnya happy dengan berita tu.. bukannya sedih plak.. Lagipun.. situasi aku sekang.. is not bad at all.... Kena bersyukur ni.. huhuhu.. 

Patut daripada aku down.. better aku teruskan berjuang.... yeay.. berjuang kemas umah.. pastu barulah leh sort artikel and buku untuk progresskan bab 3.. Ya Allah.. tolonglah hambamu ini... huhu.. baru jekan tu hari tak reti kuarkan kata-kata semangat.. ni hari bila emo.. kata semangat dah leh kuar.. tapi untuk diri sindiri jelah... 

Pada yang berjaya tu.. aku patut hepi tuk mereka.. it is a wake up call untuk aku lagi sungguh-sungguh wat kije.. lagi sadar diri.. lagi makin bersyukur.. lagi improvekan segalanya!!!!! Semua mesti belen.. mesti seimbang..  

Tadi macam sampai malas nak Terawih semua.. takleh cenggini.. nanti Allah marah.. Aku kena yakin dengan pilihan aku tuhari.. aku gak yang tanak isi borang.. supaya leh focus Thesis.. so kena focus.. so, kena pasang rak satu lagi.. basuh dishes.. pulun and focus!!!!! Aku kena kejar sama ada Cebu or Katmandu tahun depan.. since Davao still takde flight!!!! Fight for flight!!!!!

No comments:

Post a Comment