Wednesday, October 25, 2017

Lotus Drinking Water

Ini hari sudah masuk bulan November 2017. Aku dah berjaya habiskan sub-topic 5.3 and now I'm working on 5.4. Agak terhegeh-hegeh jugak nak siapkan. Aku sangat-sangat berhadap mampu habiskan Bab 5 bulan November ini gak.

Tapi, inilah semester yang paling busy dalam sejarah hidup aku. Tak pernah aku kerja macam aku kerja semester ini. Inilah baru betul-betul kerja. There are too many things in my plate right now. Nak kena promo satu event ni.. pastu nak ngajau banyak gila kelas.. banyak gila gak kelas ePJJ, sampai 5 kelas this semester.. Pastu kena plak pindah rumah, sebelum pindah nak cat umah tu.. balik kampung itu satu kewajipan.. pastu kena plak jimat cermat sebab banyak nau duit kena pakai sebab nak pindah umah... beli cat lagi.. pastu nak balance plak life dengan buat walk yang aku dah missed few days.. thesis plak aku wajibkan ada progress tiap hari... 

Dah dekat dua minggu aku tak kemas rumah.. aku naik rimas.. tapi aku memang tak daya... Aduh.. pastu rasa rindu yang sangat kat Emak.. tiap masa and ketika aku ingat Emak.. nak balik selalu tapi aku banyak nau keje.. nak kemas umah kampung betul-betul tapi aku kepenatan... 

Apapun aku just bersyukur saja dengan apa yang aku ada sekarang... orang keliling plak desak aku apply kenaikan pangkat.. Ya Allah nak isi borang tu.. itu satu cabaran besau.. satu lagi, supervisor aku suruh aku buat satu article untuk a conference in Hokkaido. Aku pasrah.

Badan aku plak tak susut-susut berat walaupun kerja macam orang gila, salu orang banyak bekerja jadi kurus.. aku plak lain cerita.. itupun aku bersyukur gaklah..

Aku betul-betul pasrah.. satu lagi, ni nanti dah kena buat SKT pulak... ohya update files untuk audit.. tu tak kira lagi.. ohya.. buat soalan mid-term untuk subjek Global.. banyak nyer.......

Aku computer mode je sekarang. Tak sempat nak emosi. Aku tak daya nak mintak tolong.. just mohon pada Allah mudahkan semua urusan aku. Harap makin lama, life aku makin bagus.. begitu gak dengan Emak. Cepatlah grad supaya aku leh spend more time with her.

Inilah air mineral yang aku beli kat Cambodia. Harap sangat habis PhD sesegera mungkin supaya boleh aku jalan more frequent.

No comments:

Post a Comment