Thursday, October 19, 2017

Planting Seeds In The Same Spot Every Day

Apa aku nak tulis ni??

Ini hari aku dah better.. semalam tu aku rasa macam payah nau rasanya... Tapi memanglah aku tau semua akan ok.. cuma semalam tuh macam tak nampak.. Alhamdulillah.. ini hari sudah nampak.

Yang penting semangat aku nak travel and of course buat kerja semakin memuncak.. huhu.. memuncak tu... 

Semalam.. aku rasa macam patah semangat.. satu lagi aku rasa the idea of pergi harini esok balik tu was a bad idea.. memang tak sempat nak mengenal.. and sangat penat.. Tapi untuk Siem Reap.. aku rasa ok kot..

Konklusi aku.. mana je aku pergi.. aku tengok banyak persamaan berbanding perbezaan. Adalah menda-menda unik setiap tempat tu..

Tapi itulah.. Apapun.. aku memang nak jadikan travel ni as a routine... Ia bukanlah satu menda yang kadang-kadang... yang nak persedian melampau... tak.. aku nak jadikan dia.. biasa saja.,.. sampai aku rasa dah takde apa langsung... Masih teruja.. cuma takdelah berdebau sangat.. huhuhu.... 

Bulan dua tahun depan aku ke Perth dengan kakak aku.. bulan lima pulak InshaAllah ke Hokkaido plak.. semoga semunya jadi mudah.. yang sekarang agak tak mudah is exercise..

Makanya, aku sedang mikir.. cemana nak simpan duit... hahaha.. 

Oh.. tuhari masa kat Siem Reap.. aku beli 3 bijik buku.. aku rasa sonok gila bila dapat beli buku tu.

Apa lagi?? Pagi tadi timbang... hahaha.. 98kg kau.. mak aiii.. Then harini aku puasa gak.. Aku kembali dengan Puasa Nabi Daud... 

Yakin.. aku rasa happy ni hari sebab puasa gak ni.... tu pun kena jadikan routine. Satu lagi sebab aku curhat... sesekali memang aku kena blog.. otherwise, kepala otak sarat dengan macam-macam thoughts and hati penuh dengan emosi yang tak bagus.

Aku pun sangat syukur sebab sekarang cepat aku ni move on dengan sesuatu perkara... macam ni ha.. USD100 tu.. aku memang dah dapat get rid sepenuhnya...

Satu lagi.. aku sendiri sangat gemar dengan sikap aku yang maha demokratik sekarang.. Aku sangat tak macam dulu.. aku tak bagitau apa yang orang perlu buat dalam life mereka and sangat ok sekiranya orang tak ikut cakap aku...

And sekarang aku melatih diri untuk semakin tak kisah kalau orang tak minat nak dengar cerita aku... Cuma kalau ada yang berminat... Alhamdulillah... tak minat.. pun Alhamdulillah...

Yay!!! Sonok... Itulah akibat salu berjalan.. memang tiap kali aku balik dari travel.. memang jiwa aku jadik bertambah.. tambah apa yer.. aku rasa.. happy kot.. yeah that's it.. takde grudge.. takde marah.. takde kecil hati.. aku just happy..

Oh.. satu lagi.. aku dah mula Bab 5.. dia nye progress makin hebat.. Moga Allah bantu aku percepat and permudahkan perjalanan menuju graduation!!! Tak sabau!!

Oklah nak pergi shopping sket....

No comments:

Post a Comment