Friday, April 13, 2018

PRU

Yay 9hb Mei ni ngundi. Bosan politik Mesia... seperti bosannya aku dengan tesis aku sendiri. Aku sampai ke hari ni menunggu call dari main SV aku.. Dato' Agus.. tapi sampai sekarang takde... Dia bz sebab musim PRU. Aku antau tesis before 1 January lagi. Ni dah bulan 4.. takde apa perkembangan. Tiap kali call asik suruh aku jadi ghostwriter. Memang aku annoyed.
Sekang ni plak aku try lah tulis article.. tapi dah berbulan.. aku stuck. Tak taulah gapo payah nau.. asik nak tido je...
Ni sebab swim. Tapi memang aku takleh tinggalkan swim lagi dah. Itu wajib. So sekarang ni, aku kena belajau perform dalam kije tapi dalam masa yang sama active bersukan. Kena train diri. Takleh tinggalkan berolahraga tu. Tak mau macam setahun lepas.. sampai jadi gemuk.
Ni pun berat tak turun walaupun aku active.. takpelah pelan pelan sure turun and aku makin fit. Tapi kali ni memang mencabar betul.. nak seiringkan semuanya.. keje hakiki.. menulis.. balik kampung selalu... bersukan.. salu kena korbankan beberapa demi satu dua yang tadi. Tapi NO MORE!!! Inilah another change lepas balik travel.. memang balik dari Perth banyak big transformation. Paling aku bangga sekarang..  Aku dah boleh declare aku dah bebas rokok dan bebas nescafe tin.. bahaya dua tu. Memang jadi lembab menulis.. tapi aku yakin, kalau aku train.. aku tak perlu dua tu untuk menulis!!!!
Gitulah so far tiap kali lepas travel mesti ada change. July.. aku ke Cebu.. to Cik Pid and few other kengkawan yang sangat aku sayangi... mintak maap sebab kali ni nak travel solo. Lagipun Filipina jer.. takde apa yang best sangat.. Sebab lepas Cebu tu nak wat something yang real big.. huhu.. kononnya...
Tapi tulah pada semua doakan aku segera viva... lulus PhD dan segera berjaya siapkan 8 artikel!!!!

No comments:

Post a Comment