Tuesday, April 17, 2018

Cebuano

Tak sabau nak pegi travel lagi... Duit takde.. tapi berangan gak.. so pegi jelah.

Lately aku sibuk swimming and sleeping... Last last satu hapah kije tak siap. Article tak siap-siap.. Masukkan verbatim dalam thesis.. tak buat-buat... Apa nak jadi pun aku tau.. Dahlah tak apply kenaikan pangkat. Aku malas.

Lately aku banyak bengang... faktor paling utamanya is pasal SV aku yang melambat-lambatkan viva aku sebab sibuk buat tesis untuk sorang pak menteri. Huhu baru dapat tau Jumaat pagi.. Bengang betul.... memang kimak.... Terus comfirm sapa aku nak vote in GE14.

Oh Jumaat aku tengok movie Dukun... Best.. Kan best kalau aku ni ada supernatural power... berkuasa.

Aaa.. aku ni sibuk swim tapi berat tak turun-turun. Sialan betul.. tapi aku buat jelah walaupun tak membuahkan hasil. BTW hari Sabtu.. aku berjaya swim for 70 laps!!!! Huhuhu.. Gila power aku. Tapi Ahad dok bantai Texas Chicken and tadi petang aku makan Char Kuew Teow. Adoi... Cemana nak kurus...

Oh cerita Ahad... Aku jadi fasi untuk module Finishing School... Mak aii.. dah lama aku tak jadi. Dapat RM300. Easy money.. oklah tu.

Tapi Senin.. sekarang ni very early Tuesday morning.. aku sedau yang aku hilang teaching file.. adoi babi betol... Ha.. semalam gak.. ujan lebat petang.. balik umah.. umah banjir.. taklah teruk.. tapi paling teruk lah kiranya ni.. bumbung tu bocor.. memang aku nak maki orang sebelah ejen umah... aku bayau sewa mahal... tapi ni yang aku dapat? Tunggu masa je nak kena maki.. takpe sabau dulu.

Cakap pasal maki.. tuhari aku maki manusia yang banyak tolong aku untuk my PhD... and sangat memberi simpati sewaktu aku memang desperate perlukan simpati... banyak mendoakan aku... TQ tapi itu bukan lesen untuk ko mengada-ngada.. buat perangai gedik.. pastu ada hati nak instruct-instruct aku and siap pernah judge aku... Kimak haram... Annoyed la butoh...

Huhu.. tuhari.. aku maki sorang member aku ni.. satu PPP and pergi States and sekang keje dengan Embassy States.. Tapi political view.. MashaAllah bangang nyer.. Parochial.. Primordial... Illliterate.. pundek.. kalau ko pernah dok oversea please la political view tu patutnya kelah... hebak.. Ni tak.. pernah dok negara maju.. dunia pertama tapi political view masih dunia ketiga.. Ni satu lagi jenis manusia yang memang aku malas nak lepak sama.. Tak tahan lah dengan orang bangang macam ni. Cukupla aku dapat ramai student.. ex students and collegues yang bangang-bangang...

Pergi lantaklah ko nak kata aku ni takleh terima pandangan orang lain ke idak.. Dah pandangan ko bangang.. behavior ko tu bodoh.. takkan aku nak terima.. kalau aku terima maksudnya aku pun sama bangang macam kau.. penat je wei wat PhD.. baca buku... pergi travel sana sini.. 
So, aku takleh tolerate kebangangan.. Bangang is not sexy.

No comments:

Post a Comment