Monday, March 26, 2018

98 kilogram

Aku hari apa tuhari checked berat... dah 98.. turun sket dalam 3 kg dari berat asal 101 kg.. Aku rasa tuhari ada je berat aku 102 kg.. tapi aku tak hiraukan sangat.. hahaha so, makanya aku berjaya kurangkan 4 kg..

Sabtu kelik kampung.. pastu balik Dayan Ahad.. Impressed gak aku dengan diriku sendiri sebab berjaya nyapu part dalam... the whole rumah... gila ko.. pastu semua part bersimen kat luau and... ini paling hangat... berjaya basuh ketiga-tiga jamban... pendek kata.. ko boleh tidor baring dah dalam jamban tu semua...

Baru aku ingat.. aku dah lama nau tak basuh jamban umah kampung.. rasanya memang bertahun sudah... and semalam, baru aku sedau... bahawasanya aku adalah orang yang miliki skill basuh jamban terbaik... bayangkan sampai putih melepak penutup lubang air toilet Emak and bilik air tengah tu punya... 

Bab basuh jamban ni buat aku sangat puas hati and barulah aku teringat yang dulu aku memang selalu basuh jamban umah kampung... Tapi entah kenapa.. lepas-lepas tu aku jarang... and seingat aku last sekali aku basuh.. aku basuh toilet Emak masa toilet tu lepas renovate.. maksudnya mungkin dalam tahun 2010 kot last sekali aku basuh... maknanya dah 8 tahun... Lama sangat tu... kesian Emak...

Mungkin sebab abaikan tanggungjawab aku tu lah makanya life aku tak berapa nak umpph... and semalam bila berjaya selesaikan tanggungjawab tu... maka teruslah aku berasa sangat hepi!!! Paling penting.. terasa seperti direstui...

Bila imbas kembali... aku ingat yang aku mula rajin basuh toilet sejak tahun 1994.. masa masuk PPP yang sekarang ni Intec.. Yeah aku sangat rajin basuh jamban apartment kitorang and basuh jamban umah kampung.. Masa zaman tu aku bodoh... CGPA teruk... and takde harapan.. Bila kenang kembali... aku yakin.. sebab kerajinan aku basuh jamban itulah yang bolehkan aku belajau sampai States... Aku yakin.. sebab Tuhan merasa kesian kat aku... 

Oh petang ni aku nak swim... pagi tadi kepala sakit teruk.. so, aku tak jadi.. even punch in pun dah lepas pukul 12 lebih.. gila aku.. Tapi petang ni aku mesti swim.. kalau leh nak try sampai 50 laps.

No comments:

Post a Comment