Tuesday, March 13, 2018

Happy Birthday Emak

Emak... Selamat Hari Lahir yang ke 76... Semoga Emak terus panjang umur.. Emak makin sihat lahir batin.. jiwa raga.... physical.. emotional.. mental... Emak dapat tengok Adik dapat PhD.. and husnul khatimah untuk Emak kelak...

Emak.. adik takde apa hadiah untuk tahun 2018 ni... Adik hadiahkan diri Adik saja... My presence... Meskipun dulu Emak lebih appreciate.. tapi Adik rasa tak terlambat untuk hadir di malam hari jadi Emak ini...

Emak... Adik mohon maaf... Adik bukanlah anak yang soleh.. Adik juga bukanlah anak yang terbaik... Adik salu tak dengar cakap Emak.. Cuma satu jer Adik boleh gerenti... Adik terlalu sayangkan Emak...
 
Emak.... Kalaulah Adik yang pergi dulu.... Adik harap Emak tahu yang Adik sudah mencuba... Adik sudah usaha... Tapi Adik tak daya.... Kalaulah semua manusia berhati mulia macam Emak.... Kalaulah semua orang sayang Adik macam Emak sayang Adik... Kalaulah semua orang memandang Adik seperti mata Emak.... 


Masa Emak pergi US-Canada back in 2000, Emak siap bawak balik pokok bunga betul letak dalam plastic bag sebab nak tanam kat umah di Malaysia... hihihi... Tapi of course ler kena rampas.. takleh bawah dalam kapal terbang... Tapi kendian aku belikan beliau benih pokok bunga... and beliau tanam kat Simpang Bekoh.. Antara moment paling sebak and paling buat aku sentiasa mengalir air mata ialah pasal pokok bunga... bila tengok bunga blooming cenggini... memang always ingat Emak...... Apapun aku bertuah sebab sentiasa ingat Emak semasa Emak masih ada.. Tima kasih sangat pada Tuhan sebab sentiasa beri opportunities untuk aku terus selalu lepak dengan Emak. Dulu masa kecik memang aku malu bila orang kata aku anak Emak or dok bawah ketiak Emak... but now aku sangat bangga... Aku memang anak Emak.. lantak apa orang lain nak kata or pikir pasal aku... 

No comments:

Post a Comment