Wednesday, March 9, 2016

Hillary

Tadi dah post. Tapi ini nak post lagi. Aku happy sebenarnya ni, tapi dalam masa yang sama agak bosan. Aku nak cite pasal politik tapi aku dah lupa. Apa ye?

Takpe, nak citer pasal Hillary Clinton. Ini hari aku agak sedih sebab beliau kalah kat Michigan. Takpelah kasik can sikit kat Sanders.

Ohya, aku lepas setahun menjauhkan diri dari Instagram, maka aku bukak balik Ig dan installed app kat henset aku.

Aduh, setahun berlalu ternyata banyak perubahan. Perubahannya ialah ramainya manusia guna and banyak sangat maklumat yang pada aku sampah. Serious bosan.

Apapun, Ig pada aku mendorong ramai orang untuk SHOP more, TRAVEL more, and WORKOUT more.

Agaknya boleh tak Ig jadi app yang buatkan orang lebih READ more. I mean read good books. Camna ek nak promote?

Aku walau nampak keduniaan dan keBaratan tapi aku terlalu percaya Quran. Aku terlalu percaya dengan Tuhan yang memerintahkan kita membaca. Itu sebab perkataan pertama ever yang turun dari langit untuk Nabi was IQRA'. Bacalah.

Tapi itulah, membaca banyak tak dapat duit, tak dapat harta. Sekadar dapat ilmu. Orang suka duit. Aku pun suka duit. Tapi aku sedih ada orang suka sangat duit sampaikan terlupa.

Tapi mungkin juga hujah orang sekarang, 'membaca' or dapatkan ilmu tak semestinya through readings. Many other means. Tapi aku sangat percaya hujah Tuhan itu. Bacalah, sure ada khasiat maha hebat yang tersembunya disebalik amalan membaca. Membaca is the ultimate exercise.

Hmmm. Entahlah.

No comments:

Post a Comment