Monday, November 13, 2017

Sudairi Seven

Ada ada lead ada satu small committee.. sekali lagi pengalaman aku membagitau yang leadership aku suck. Aku memang tak pandai nak menyuruh orang. Aku rasa mungkin gak sebab orang tak respect aku.. mungkin gak sebab aku bukan bakal timbalan dekan... Sebabkan orang bawah aku tak berapa nak endahkan sangat aku punya instruction.. maka aku end up doing nearly everything on my own...

Aku terpikir... orang kata.. "Diamonds are formed from ugly rock under great pressure. The pressures of life can cause us to transform into something strong and beautiful." So, aku dah tahap diamond ker?

Dah lama aku tak nangis, kejap tadi aku keluar air mata sikit. Lega sebenarnya bila dapat nangis sikit. Kisah lama pasal PUNB tu aku tak mau kenangkan lagi. Yang aku pikir ialah betapa banyaknya perkara yang aku kena buat. Syukur gak sebab aku masih boleh menulis tesis, Ini pun aku tengah take a break jap. Kalau takde aral, inshaAllah malam ni boleh siap sub-topic 5.5 ni.

Berbalik kepada aku sebagai berlian... Yeah, mungkin belum sepenuhnya jadik berlian.. mungkin dalam process. 

Apa yang penting, aku masih bernyawa, dapat berfikir secara waras, semakin menjauhi buat perkara merapu dalam hidup, makin bijak handle stress. Aku sedih bila kenang Ayah dah tahu hal ni. Aku kecewakan Ayah... Sekali lagi... Tapi rather dok fikir 'salah' aku kecewakan beliau.. buang masa dan tenaga... better aku fikir cemana nak banggakan beliau or terus kerja keras untuk buatkan beliau bangga dengan aku.. Tul tak?   

Aku yakin semua ini sure ada hikmahnya. In fact mesti terlalu besar manfaatnya. Satu yang aku sedar, aku sekarang sedikit pun tak malu dengan 'kesilapan' tu. Pinjaman PUNB and the business pernah menjadi suatu massive embarrassment. It was also a great source of stress yang menyebabkan life aku amburadul suatu ketika dulu. Tapi kali ni aku hadap je lah.

Aku rasa aku tau kot nak wat apa. InshaAllah semua mesti ok... Aku tak cerita pun pasal Sudairi Seven

No comments:

Post a Comment