Wednesday, November 15, 2017

Puasa Nabi Daud

Konon ni hari nak puasa lagi sebab Senin dah puasa. Rupanya pagi ni Imsak 5.27 pastu Subuh 5.37. Patutlah masa berak tu aku dengau macam bunyi Azan. Rupanya memang betul Azan. Lepas berak aki siap leh minum lagi. Bila cek waktu solat NS memang betul dah masuk subuh. Sedih. Terus aku down seketika. Masa tulah aku rasa aku ni tak bagus, tak hebat, lembik, lembab buat kije, tak pandai lead, tak pandai kendali financial, tak pandai jaga makan, gemuk, hodoh... Aku yang tadi dok depan laptop untuk wat tesis terus saja masuk bilik, baring bermalasan. Tapi pastu aku sedar aku kena jaga my own thoughts. Kena cepat move on gak. Karang lagi banyak menda tak siap. Aku banyak menda nak siapkan. Selain kije and thesis, aku nak kena siapkan ngecat, pindah rumah, uruskan pindah Astro n Unifi.. Dalam pada tu aku kena kemas umah ni.. kena nyapu.. barulah aku kurang serabut.. Tapi dah berminggu aku nak nyapu.. tapi aku tak daya.. nak bangun pegang penyapu punyalah payah.. aku salu end up terbaring atas sofa tengok tv. Aku harap Allah beri aku kekuatan luar biasa untuk siapkan satu demi satu kerja. Semalam aku ke KL.. pergi PUNB. Alhamdulillah.. cuma aku rasa sedih and sangat kurang selesa dengan cara penyelesaian yang aku sendiri usulkan pada PUNB tu. Again aku terpaksa mengharapkan Emak. Emak dalam keadaan macam tu pun.. Aku masih terpaksa mohon bantuan beliau. Paling keji, aku mohon bantuan beliau tanpa beliau ketahui. Aku sangat sedih.

No comments:

Post a Comment