Tuesday, February 26, 2019

Pundek

Aku rasa aku tak mahu jadi orang lain. So, aku nak menyumpah, aku punya pasal.

Babi betul lah. Aku tahu apa sebab aku takleh nak express. Sebabnya ialah drama bangang kat TV3 tu. Volume tv tu agak kuat. Dulu kalau bising takde hal sangat. Ini plak tak boleh.

Aku nak cuba marah sebenaunya ni. Sebab tadi aku cuba sedih. Tapi tak menjadi.

Okaylah. Aku surrender. Aku nak cerita pasal happynya aku bila aku nyer artikel kuar kat The Malaysian Insight. Pastu  petang tadi, reporter from that portal called aku. Bertanya pasal pandangan aku tentang politik Mesia. Fuhh seronok rasanya. It serves my ego.

Tak lama lagi viva. Aku jenis manusia yang tak prepare apa. Aku tak suka berskrip. Tapi kali ni aku mengalah. So aku pun buat skrip. Aku plan nak hafal. Caranya baca sebanyak 40 kali berturut-turut. Maka pastu melekat kat kepala hotak.

Ohya, reporter tadi dok tanya pasal PRK Semenyih. Aku mixed feelings dengan PRK ni. Dalam rasa bosan ada rasa excited. Kih kih kih.

Aku kena blah. Aku kat opis ni.

Oh bukan blah balik umah, tapi nak wat artikel. Ini gonna be my second article for this 2019. This time dalam English.

Aku tahun ni memang gila babi kerja keras. Entahlah, aku memang bukan jenis manusia yang lewa. Try lewa, tapi memang tak menjadi. Aku memang kena beriyer.

Huhu.

La lupa aku plan nak ada entry every day kat sini. Sebab aku takde toxic handler. Aku noticed, aku saja mendengar, tapi orang tak boleh mendengar cerita-cerita aku dan tidak benar-benar focus on me bila berbicara. Aku cerita saja, nanti orang jump to another story. Salu jadi, patut aku story kisah aku tapi at last jadi kisah dia. Adoi.

Paling irritated bila aku nak orang tu dengar tapi at last orang tu nasihat. Aku tak mintak nasihat.. aku just nak you dengar. Tu je.

Tapi itulah jenis manusia-manusia yang rapat dengan aku. Tak siapa boleh jadi my toxic handler. So, aku terima qada dan qadar Ilahi ini.  So,  sebab itu aku kena menulis kat sini tiap hari.

Untuk apa? Entahlah, mungkin to remain sane dan tak perlu maki-maki or berjauh hati dengan mereka ni.

Huhu.

Kena mara.

1 comment:

  1. izin share ya admin :)
    buruan gabung bersama kami,aman dan terpercaya
    ayuk... daftar, main dan menangkan
    Line : agen365
    WA : +855 87781483 :)
    Silakan di add ya contaknya dan Bergabung juga ya :)

    ReplyDelete