Friday, September 8, 2017

Minimalism

Aku dah start purging the unnecessary things from my life... tapi rasa sangat sayu... Tapi itulah untuk aku terus maju dan mara.. aku tak boleh terus hidup dengan masa lalu.. Sekonyongnya, pagi tadi aku berjaya derma mugs kat pantry bawah...  nanti banyak lagi yang aku nak dermakan... 

Makin banyak barang.. makin susah nak maintain kebersihan umah... makin banyak barang makin banyak belanjanya jugak.. sebab salu tersimpan tah kat mana.. So, aku decide mana yang tak perlu mesti di let go.

Ni aku nak list down channel YouTube pembangkang... entah napa lah aku ni slow.. tapi takpelah... mesti ada rahmat di sebalik semua ni... aku patut syukur sebab tiap hari sure nye ada progress...

Betul kena banyak sabau ek dalam hidup ni.. 

Aku sebenaunya agak bengang dengan Vet yang aku antau Ati tu.. tapi ni hari masa pick up Ati.. aku memang tak jadi nak menganjingkan dia.. sebab before amek Ati tu aku pujuk diri aku supaya bersabau.. So, ok jelah tadi.. aku pun happy dengan cara dia attend aku and nampak Ati pun ok tadi.. maka aku happy..  

Ini entry aku tulis dari marin.. Ini pagi Sabtu barulah aku nak nulis balik... Ni tarikh 9 September 2017. Ayah called semalam suruh balik.. Sebab Pak Abu buat ritual kat umah pagi ni.. Aku doa sangat Emak betul-betul pulih... Pastu Ayah siap cakap nama aku dah diberi pada group yang ini kali sebab katanya saka ni nak lepak dengan aku plak.. 

Haha.. aku nak buang sampah jap...

Fuhh.... dari nyapu sampah, aku berjaya buat walk, breakfast and nyapu porch...

Ni, kena balik kampung, lepas makan macam tak larat.... Aku dah makin berjaya reduce intake of nasik.. berat dah 95kg.. memang alarming.

Attitude the way to altitude, aku mesti incorporate exercise dalam daily life aku.. wat masa sekang, solat dah ok.. baca Quran pun dan ok.. cuma yang exercise je.. kena bina habit.

Ni samping tu aku nak keep on buang menda yang tak perlu.. menda yang menyemak umah and opis aku... life tak perlu banyak barang... 


Ini beg cerruti.. tak tau nak kasik sapa.. Ini dari aku kat US lagi ni.. beli perfume dapat beg ni ha. Era tu orang muda pakai beg cenggini. 

No comments:

Post a Comment